В това, което може да е вероятен индикатор за възстановяване след пандемията, чифт първокласни японски пъпеши са продадени за 24 800 долара на търг, над 22 пъти повече от миналогодишната цена, засегната от вируса.
Цената от 2,7 милиона йени на първия за сезона търг за прочутите пъпеши Yubari все още е малка в сравнение с рекордите за ценната продукция.
"Тазгодишното възстановяване на цените може да се види в това, че купувачите искат да насърчат хората, като дават по-високи оферти", каза служител на пазара на едро пред АФП.
Печелившият участник в търга е местен производител на бебешки храни, чийто президент заяви, че се надява с покупката да се развесели.
"Въпреки че все още има много негативни новини, надявам се, че това може да помогне на хората да се усмихнат и да преодолеят пандемията от коронавирус", каза той пред националната телевизия NHK.
Предлагането на сезонни плодове в Япония редовно генерира огромни суми от купувачи, търсещи престиж и много безплатна реклама. През 2019 г. чифт пъпеши Yubari достигнаха рекордните пет милиона йени, но миналата година цената спадна до само 120 000 йени, като производителите обвиниха вируса.
Пъпешите идват от Хокайдо, най-северният остров на страната и популярна туристическа дестинация. В момента регионът е под вирусно извънредно положение, заедно с девет други области, включително столицата Токио.