Как да се храним правилно на плажа?


Лятото вече е тук, плажът и морето също. И ако досега сте спазвали диети, за да изваете тяло на модел, то не спирайте дотук. Лятото ни предлага много нездравословни изкушения – сладоледи, коктейли и какво ли още не. И въпреки, че няма нищо лошо да се поглезите с тях в горещите летни дни, не забравяйте да поддържате здравословен и балансиран хранителен режим, както и да приемате голямо количество течности.

Нещата обаче стават и малко по-сложни, когато планирате храненията си на плажа. А там изкушенията са много. По традиция българите обичат да хапват скара, пържени картофки, пици, сладолед и разбира се - неизбежната царевица, докато плажуват.

В противовес на това ние ви предлагаме здравословна стратегия, с която ще се чувствате едновременно сити и комфортно във вашия бански.

Сушени плодове и ядки

Сушените плодове и ядките са идеалната комбинация за ден, прекаран на плажа. Те съдържат въглехидрати и протеини, съчетани с хранителни вещества като антиоксиданти и омега-3 мастни киселини. Енергизиращите барчета също са добра алтернатива. Тази перфектна здравословна закуска ще държи глада на страна и няма да се чувствате подути.

Сурови зеленчуци

Моркови, броколи, краставици – идеални храни за хрупкане на плажа. Освен че са пълни с витамини и минерали, зеленчуците са чудесен източник на вода, който ще ви поддържа хидратирани и свежи на плажа.

Свежи плодове

Лятото е един от любимите сезони на хората, защото разнообразието от плодове и зеленчуци тогава е в изобилие. Вземете в плажната си чанта цитрусови плодове, манго, кайсии, праскови или диня. Тези плодове съдържат фитохимикали, които защитават кожата от вредните ултравиолетови лъчи. Разбира се, те не са заместител на слънцезащитните продукти, но представляват допълнителна защита за кожата. Освен това плодовете са здравословна закуска, която ще ви държи свежи през целия ден.

Напитки

Правило номер едно е винаги да приемате голямо количество течности на плажа. Но трябва да сте внимателни с избора  на напитки, защото много от тях съдържат голямо количество калории и захари. Ако водата ви се струва твърде скучен вариант, добавете парченца краставици, цитруси, пъпеш и мента. Така ще си направите перфектната освежаваща напитка. Друго здравословно и лесно решение е студеният чай, който може да приготвите и изстудите у дома. Прибавете към него лимон, мед или джинджифил за допълнителен вкус. Подобно на някои плодове, зелените и черните чайове помагат на кожата да се предпази от вредните лъчи на слънцето.

автор: Мария Николова