Правилните храни за над 50


Когато сме над 50 години, метаболизмът се забавя значително. И човек започва да дебелее по-бързо и по-забележимо, отколкото в по-младите си години. За да предотвратите наднорменото тегло, трябва не само да намалите ежедневните порции, но и да ядете правилните храни.

Яйчен белтък

Яйчните белтъци съдържат набор от аминокиселини, които играят основна роля в метаболизма. Някой ще каже, че необходимите аминокиселини могат да бъдат получени чрез консумация и на други храни. Но именно яйчният белтък се приема като референтна мярка за количеството протеини. Дори протеиновото хранене да не ни се получава, ако имаме толкова протеини, колкото в яйчния белтък – това се приема от диетолозите за достатъчно количество.

Бяло месо

Месото може да не е изцяло бяло като пилешкото и пуешкото, но съдържа най-много протеини. То не съдържа въглехидрати, почти няма мазнини, но протеините са най-естествените, а не стандартните. Именно с такова месо спортистите изграждат гигантските си мускули. Мускулите растат по-бързо от това месо, така че консумирайки го ние се изравняваме със спортистите без значение, че сме над 50.

Вода

Всеки трябва да пие вода. Обикновена питейна или минерална вода. Когато на тялото липсва вода, това забавя метаболизма и то не само при хората над 50 години, но и при много по-младите. Пийте достатъчно вода. Как да разбера колко да пия? Колкото искаш. Ако сте жадни – пийте вода!

Зелен чай

Има някои нюанси при приема на това питие. Чаят съдържа танин и кофеин, така че не можете да си позволите не повече от 3 чаши на ден.

Млечни продукти

Разбира се, диетата включва не само млечни продукти, но и самото мляко. Не всеки може да го пие. Не всеки може да понася лактозата - още повече с напредването на възрастта.

Най-добре е да използвате: кефир (нискомаслено), извара, и най-вече кисело мляко. Всички млечни продукти съдържат калций, от който тялото се нуждае толкова много след определена възраст.